We hebben intussen al vierde edities gehad van onze Koesterweek.
Op deze pagina blikken we graag terug op wat we samen hebben gerealiseerd de afgelopen jaren. Wij dromen ervan om de Koesterweek elk jaar een beetje groter en bekender te maken. In 2024 gaat deze bijzonder warme week van start op vrijdag 6 december.
2020: Warme sjaals
In volle coronaperiode waren we op zoek naar een betekenisvol gebaar om al die gezinnen die rouwen om een kind zeker in tijdens van social distance met warmte te omringen. Samen met Veritas riepen we daarom iedereen op om warme sjaals te breien. We zamelden meer dan 6000 sjaals in en die gingen we met onze eigen koestercaravan in heel Vlaanderen uitdelen. Onze vrijwilligers werden toen gevolgd door de cameraploeg van de Warmste Week.
Wist je dat warme sjaals intussen hun weg vinden naar onze scholenkoffers?
Lees er hier meer over!
2021: Doosjes vol liefde
In 2021 bouwden we verder op het idee om een warme golf van liefde te verspreiden over heel Vlaanderen. Samen met AVA Papierwaren zamelden we duizenden geknutselde hartjes in. Van al die hartjes maakten we kleine doosjes vol liefde die opnieuw door onze koeriers aan de deur werden gebracht. Zo kreeg iedereen die er nood aan had een pakketje liefde op de stoep.
2022: de eerste keer toon je hart
In 2022 gooiden we het over een andere boeg. We merkten immers dat het nog steeds heel erg nodig was om het taboe rond het verdriet om een kind dat gemist wordt te doorbreken. Daarom riepen we voor de allereerste keer ziekenhuizen, steden en gemeenten op om de Koestervlag te laten wapperen. We waren ongelofelijk fier dat maar liefst 191 lokale besturen de vlag uithingen. In 2023 bouwen we verder op dit succes en hopen we dat nog veel meer hartjes het straatbeeld zullen overspoelen.
2023: Nog veel meer hartjes en koestertruien
In 2023 gingen we verder met een ware tsunami aan hartjes. Nog meer steden, gemeenten, ziekenhuizen en bedrijven lieten de koestervlag wapperen en we toonden ons hart met affiches, met bijzondere kaarsen, met een challenge op sociale media, … We zijn ook ontzettend blij dat we opnieuw op de medewerking konden rekenen van oude en nieuwe warme partners die van onze Koesterweek samen een hartverwarmend succes maakten! Dankjewel aan Waelkens (producent van onze vlaggen), Mediahuis (advertenties in De Standaard, GVA, Nieuwsblad, Belang van Limburg), Wijnegem Shop, eat & enjoy (event rond wereldlichtjesdag én ruimte voor onze pop-up koesterwinkel) én JBC (actie met unieke koestertruien met de naam van een overleden kindje* ten voordele van het Berrefonds).